Robert de Boer (36) is oprichter en eigenaar van Lead Today en De Buik. Bij Lead Today realiseren zij bedrijfsgroei voor hun klanten in de B2B en non-profit sector, door marketing en sales optimaal in te richten en te laten samenwerken. De Buik agency is een creatieve marketing agency voor de professionele foodsector. Waar houdt hij zich mee bezig naast zijn werk als directeur? Waar krijgt hij energie van? En wat is zijn grootste droom?

Wie is Robert de Boer?

Mijn naam is Robert de Boer (36) en ik ben eigenaar van Lead Today en De Buik. Met Lead Today helpen we business-to-business bedrijven met het op orde krijgen van alle marketing- en salesprocessen. Ons doel: meer leads en dus meer omzet genereren. Mijn studie, bedrijfskundige informatica, past nog steeds binnen mijn huidige loopbaan waarin zakelijk/ondernemerschap en techniek altijd samengaan. Daarnaast zijn mijn grootste hobby’s uiteten gaan en koken, wat mijn andere bedrijf De Buik verklaart. De Buik is het grootste platform in Rotterdam en Amsterdam wat betreft uiteten gaan. Vanuit De Buik Agency werken we voor tientallen mooie foodmerken, die we helpen met hun zichtbaarheid in de horeca.

Waar krijg jij energie van?

Op zakelijk vlak krijg ik energie van het binnenhalen van een mooie klant die past bij het gedachtengoed van Lead Today. Daarop sluit natuurlijk aan dat ik energie krijg wanneer we het voor elkaar krijgen om mooie resultaten neer te zetten. Dat kan door goede campagnes, maar ook door mensen anders met elkaar te laten samenwerken. Er liggen vaak enorm veel kansen voor het oprapen bij bedrijven. Het benutten van die kansen geeft veel energie en zorgt voor een leuke sfeer bij zowel de klant als bij ons op kantoor. Ons kantoor zelf geeft ook veel energie. We hebben een heel hecht en leuk team dat bestaat uit veel jonge en slimme mensen. ‘Work hard, play hard’ is echt ons motto, iedere dag opnieuw.

Wat is je grootste droom?

Er is voor mij geen droom die er bovenuit springt. Maar als ondernemer kijk je altijd naar volgende mogelijkheden om te groeien, zowel persoonlijk als met het bedrijf. Ik zie vaak en snel nieuwe kansen waar ik graag mee aan de slag zou gaan. Het zou prachtig zijn als we ons bedrijf verder laten groeien met behoud van de identiteit en sfeer die er nu is.

Welke tip zou jij iedereen mee willen geven?

Denk eens serieus na over hoe je meer succes kunt behalen door anders tegen marketing en sales aan te kijken. Marketing en sales moeten samen een soort machine vormen, waar iedere dag leads ontstaan die opgevolgd kunnen worden. Dat kan door campagnes en systemen, maar ook door meer als één team op te trekken.

Wat is jouw levensmotto/quote?

‘Kan niet bestaat niet’. Problemen zijn altijd wel oplosbaar, door er net iets anders tegenaan te kijken. En ‘bij twijfel doen’. Er zijn altijd wel redenen om iets niet te doen, maar daarbij is angst vaak een grote rem. Door steeds te bedenken ‘laten we dit wél doen’, ontstaan sneller kansen en is innovatie makkelijker mogelijk. Zakelijk, maar eigenlijk op dezelfde manier ook in het dagelijks leven.