Sandra Haket, eigenaar Impressed, toont hoe je samen sterk kunt staan

 

Samen sta je sterk. Dat is de rotsvaste overtuiging van Sandra Haket en Bas Gravesteijn, eigenaren van de moderne drukkerij en signmaker Impressed print & sign in Pijnacker. Om te kunnen voldoen aan de verschillende klantvragen zoekt het bedrijf steeds vaker de samenwerking, onder meer met een van ’s lands bekendste merken in de woonbranche, Riverdale.“Dat leidt tot mooie, creatieve en winstgevende resultaten”, aldus Sandra. Wil je ook een kijkje nemen in de kleurrijke wereld van de grafische sector en van onze gastspreker Edwin van Oort van Riverdale te horen krijgen hoe deze samenwerking vruchten afwerpt? Kom dan naar de gastlunch op 6 december in Pijnacker. Laat je rondleiden en inspireren!

 

Samen sta je sterk. Hoe kun je elkaars merken versterken?

“Dat is zéér divers. Bij onze samenwerking met Riverdale varieert dat van wederzijdse adviezen tot kwaliteit bieden, waardoor bijvoorbeeld de kleurechtheid van Riverdale’s producten waar getrouw overkomt in haar communicatiemiddelen. Onze kwaliteit matcht met die van Riverdale. Hun communicatiemiddelen, wat feitelijk onze producten zijn, worden verspreid naar hun verkoopkanaal en naar de consument. En in elke schakel zijn onze (merk)namen hoog te houden. Om elkaar te versterken en het optimale uit de samenwerking te halen, is het dan ook belangrijk dat je gezamenlijke doelen hebt en onderschrijft. Oprecht bouwstenen zijn voor elkaar en er op gelijke voet samen naar acteren.”

 

In hoeverre is dit co-creatie 2.0?

“Het is een productieve samenwerking, waarbij alle facetten, lees: ingrediënten, aanwezig zijn. Van vormgeving tot de implementatie. Ofwel: samen maken we mooie dingen en zoeken we naar een optimale balans en naar de voordelen in relevantie, motivatie, marketing en natuurlijk resultaat en kosten/investering. En dit alles in een fijne open structuur en open setting, waarin we eerlijk tegen elkaar zijn en ook kunnen aangeven als we het ergens niet mee eens zijn. Goed samenwerken is vooral weten wat je aan elkaar hebt.”

 

Kan ieder bedrijf zijn kracht op deze manier bundelen en delen met andere bedrijven?

“Niet elke bedrijfscultuur zal dit toelaten, ben ik bang. Daar staat of valt het mee. Maar, ik zou graag bij en met meerdere partijen in deze vorm samenwerken. Het is een uitstekende ‘learning curve’ en biedt voordeel. Wie wil dat nou niet?”

 

Waar moet een goede samenwerking aan voldoen?

“Wederzijds vertrouwen. Een gezonde vertrouwensband moet er zijn. Je moet ervan op aan kunnen dat wederzijdse belangen gerespecteerd worden en blijven. Zodat je elkaar verder helpt. Nu en in de toekomst. Bouwstenen dus.”

 

Nog tips voor bedrijven hoe ze ook succesvol kunnen samenwerken?

“Denk mee. Anticipeer. Werk volgens het KUK-principe, ofwel: Ken Uw Klant! Zo noem ik dat. Wees niet oppervlakkig, maar probeer écht te verbinden. Uit ‘t hart. En altijd met een langetermijnsamenwerking op het vizier. Passie, plezier, oprechtheid breng je over. De rest volgt vanzelf…”

 

Meer te weten komen over de kracht van samenwerking en de kleurrijke wereld van de grafische sector? Meld je nu aan en doe nieuwe ideeën op!

Schuif ook aan op 6 december in Pijnacker en kom alles te weten over samenwerking en innovaties waarmee je zelf je voordeel kunt doen. Inclusief een live rondleiding en een fraai en inspirerend betoog van gastspreker Edwin van Oort. Meld je hier direct aan voor onze ‘samen sta je sterk-gastlunch’ met Sandra Haket. Wees er snel bij, want er zijn nog maar een paar plaatsen beschikbaar.

 

Over Impressed print en sign

Impressed print en sign richt zich sinds haar oprichting in 1995 op het kwalitatief hoogwaardig produceren van commercieel druk- en printwerk, gebruikersdrukwerk en belettering (sign). En sinds kort maakt HD print ook deel uit van de dienstverlening. Ook duurzaamheid speelt daarin een steeds belangrijkere rol. Impressed gaat en staat voor kwaliteit en persoonlijk contact.

 

 

In het tempo van de hedendaagse innovatie, vervullen wij de behoefte aan inspiratie en sparring doormiddel van kwalitatieve en kleinschalige bijeenkomsten voor directeuren.