Staat uw organisatie na de lunch bij Emixion op 31 mei ook hoger in Google?

“Niet alleen het aantal leads stijgt, ook de omzet!”

Een website hebben wil nog niet zeggen dat deze ook vaak genoeg bezocht wordt. Hoe kunt u als organisatie traffic genereren naar uw website, hoe verhoogt u de vindbaarheid, het aantal leads en hoe komt u hoger in Google? Specialisten Loekie Schuivens en John Meijering van Emixion geven nu en op 31 mei handige tips en tricks om letterlijk en figuurlijk beter gevonden te worden. Laat u verrassen tijdens een heerlijke lunch.

Volgens Loekie en John is het belang van hoger in Google staan heel erg groot. ”We zien in statistieken van onze opdrachtgevers dat door een hogere Google-ranking het aantal online aanvragen en bij sommigen ook de omzet verdubbelde. Er zijn voorbeelden uit de praktijk waarbij we het aantal leads van geen tot een à twee per dag zien oplopen naar acht tot vijftien per dag. Belangrijk hierbij is dat een organisatie oog heeft voor het optimaliseren van de content, techniek en conversies. Veel organisaties onderschatten het op orde maken en houden van de techniek. Dat is van groot belang, omdat Google de site anders verkeert indexeert (‘uitleest’) en daardoor ook lager waardeert. Als dit alles niet op orde is, heeft het geen zin om een website te hebben.”

Meer traffic genereren naar de website. Hoe dan?

“Wees vooral zo relevant mogelijk en schrijf content vanuit de gebruiker / potentiële klant en raadpleeg de zoekwoorden-database van Google”, zeggen Loekie en John. “Behandel één onderwerp of dienst per pagina en verwijs door (hyperlink) naar andere relevante onderwerpen en diensten. Dit geldt ook voor een webshop, maar dan gaat het om (gerelateerde) producten en de juiste cross en upsells. Wat we vaak tegenkomen, is content die is geschreven vanuit het eigen blikveld. Veel bedrijven schenken te weinig aandacht aan hun voordelen en toegevoegde waarde voor (potentiële) opdrachtgevers. Laat zien wie je bent en wat je meerwaarde is. Een aandachtspunt is ook het correct vullen van de metadata (de blauwe link in Google en omschrijving – meta description). Een tip is om in Google de klik naar je website of webshop te ‘verkopen’ en pas op de website of in de webshop je producten en diensten.”

Tips om uw website/webshop beter vindbaar te maken

De eerste kennismaking met een bedrijf vindt plaats in Google en niet op de website of webshop. John Meijering geeft enkele handige tips om uw website/webshop beter vindbaar te maken:

– Geef bezoekers de informatie die zij zoeken; iedere pagina moet beschikken over kwalitatieve aansluitende inhoud en de juiste relevante vervolgstappen;

– Zorg dat andere websites (met een goede reputatie) links (linkbuilding) naar de eigen website/webshop bevatten;

– Zorg ervoor dat de website toegankelijk, eenvoudig in gebruik en snel is. Zorg ook voor een logische websitestructuur, dan klikken mensen minder snel weg;

– Plaats geen lijsten met zoekwoorden waarop u gevonden wilt worden. Dit heeft niets te maken met kwalitatief goede inhoud. Google beschouwt dit zelfs als onjuiste manipulatie;

– Content is nog steeds king, Google kan geen afbeeldingen uitlezen, alleen ALT- kenmerken (beschrijving afbeelding) van de afbeelding worden geïndexeerd en zo komen ook de afbeeldingen relevant in Google;

– Zorg dat uw website te bezoeken is vanuit verschillende apparaten, dus geoptimaliseerd voor mobiel, tablet, laptop en desktop. Google is sinds april 2015 opgedeeld in een zoekmachine voor desktop en een zoekmachine voor mobiele apparaten. Google gaat websites die niet geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten ook steeds meer negeren als relevante zoekresultaten.

Wat zijn de kenmerken van een ‘vindbare’ website?

“Kortom, een goed vindbare website beschikt over klantgerichte content,” zeggen Loekie en John. “Daarnaast moeten de juiste vervolgacties (conversies) mogelijk zijn en worden afgestemd op de verschillende fasen in het beslistraject (Customer Journey) van (potentiële) opdrachtgevers. Onderzoek heeft uitgewezen dat lang niet iedereen bij de eerste kennismaking gelijk overgaat tot het uitvoeren van een conversie/aankoop. Verdiep u daarom maximaal in de Customer Journey, de zoekvraag en de juiste tone of voice. Gebruik ook de juiste beelden, want een organisatie wordt in twee tot zes ‘kliks’ gescand en dan pas besluiten mensen om door te lezen of weg te klikken. Het gaat niet alleen om de website vindbaar te maken, maar ook te houden. Daartoe is het belangrijk om op periodieke basis te controleren of de content nog aansluit bij de zoekvraag. Houd daarbij ook de ontwikkeling van Google goed in de gaten. Als er duidelijke doelstellingen zijn, is het ook verstandig om het doorlopend optimaliseren onder te brengen bij een specialist. Het niet meer actief onderhouden zorgt er in de praktijk voor dat websites ‘wegzakken’ en ook het aantal conversies loopt dan vaak (sterk) terug.”

Meld u snel aan! Er zijn nog maar een paar plaatsen beschikbaar!

Wilt u niet alleen lekker lunchen, maar straks ook hoger in Google staan? Meld u hier dan direct aan voor onze smakelijke en informatieve gastlunch op 31 mei bij Emixion in Nijmegen.

 

Loekie Schuivens is sinds januari 2014 Online Marketeer bij Emixion, met daarvoor twee jaar werk ervaring bij Google als Agency Account Strategist.

John Meijering is directeur/eigenaar van Emixion, het no nonsense uitvoerend reclamebureau in Nijmegen met een gevestigde naam op het gebied van website-ontwikkeling, businessadvies en online marketing.

 

In het tempo van de hedendaagse innovatie, vervullen wij de behoefte aan inspiratie en sparring doormiddel van kwalitatief en kleinschalige bijeenkomsten voor directeuren.

UITGELICHT //BLOG

Ons netwerk is continu in beweging.

Via deze inside pagina brengen we graag verhalen van onze eerdere evenementen onder de aandacht. Het doel is simpel: u vertellen wat er nu gebeurt aan die lunchtafel, u inspireren en proberen verder te brengen.